Produkt dnia
Klocki puzzle Święta
Klocki puzzle Święta
29,90 zł 25,41 zł
szt.
Metryczka - pamiątka narodzenia dziecka
Metryczka - pamiątka narodzenia dziecka
39,90 zł 19,95 zł
szt.
Bombka na choinkę z imieniem
Bombka na choinkę z imieniem
14,90 zł 10,43 zł
szt.
9 kreatywnych zabaw klockami z literkami 0
9 kreatywnych zabaw klockami z literkami

9 kreatywnych zabaw

klockami z literkami

 

Szukasz ciekawych pomysłów na grę ze swoimi dziećmi? Chcesz zobaczyć na ile sposobów można wykorzystać jeden zestaw klocków z literkami? Chcesz wprowadzić element edukacyjny do swoich zabaw? Świetnie trafiłeś! Likocki prezentują: 9 sposobów na kreatywnie spędzony czas z dziećmi i naszymi klockami z literkami!

 

 

1) Rozsypana krzyżówka

Dobierz do siebie kilka słów, które razem stworzą niewielką krzyżówkę. Ułóż ją z Likocków. Liczbę wyrazów i ich trudność dostosuj do wieku dziecka. Następnie podziel całość na kilka części i odseparuj od siebie. Poproś dziecko, by ułożyło krzyżówkę na nowo w spójną całość.

Oto przykład:

Rozwiązanie: PISAĆ, LITERKI, GRA

 

2) Tworzenie nowych wyrazów

Gra znana niektórym pod nazwą "Inteligencja". Z Likocków ułóż wyraz, który będzie waszym bazowym słowem. Im dłuższy, tym lepiej. Następnie razem z dzieckiem zacznijcie konkurencję wymyślania nowych wyrazów na przemian. Jest kilka wersji tej gry. Osobiście zachęcamy, by akceptować również wyrazy odmieniane przez przypadki, imiona i nazwy własne. Pamiętaj jednak, że do dyspozycji macie tylko te litery i w takiej liczbie, w jakiej znajdują się w Waszym haśle!

Oto przykład:

 

3) Trochę matematyki

Najlepiej zacząć grę od sumowania. Zakładamy w tej zabawie, że litery sumujemy (nie ma żadnych innych działań matematycznych). Zacznij od jednego klocka z daną literką i przypisz mu wartość liczbową, np. 2. Poniżej ułóż wyraz, który w swoim składzie ma tę literę i oprócz tego jeszcze tylko jedną.

Przykładowo: wybrana litera to T, a wyraz niżej: TATA. Przypisz nowej literze wartość liczbową, np. 1. Teraz oblicz sumę wszystkich liter w haśle (2 + 1 + 2 + 1 = 6). Znajdź kolejny wyraz, który w swoim składzie ma jedną bądź obie poprzednie litery i oprócz tego jeszcze tylko jedną. W naszym przykładzie jest to: BAT. Powtórz poprzedni krok, czyli przypisz nowej literze wartość liczbową i oblicz sumę wszystkich liter w nowym wyrazie. Możesz dodać kolejne słowa lub zakończyć na tym etapie. Wystaw jeszcze tylko klocek z literą, która występuje tylko w ostatnim wyrazie, podaj dziecku wartość liczbową litery wystawionej na samym początku oraz wszystkie sumy ułożonych słów, a następnie poproś dziecko, aby obliczyło wartość tej ostatniej litery. Znając wartość pierwszej litery i sumę dla każdego słowa, mamy do czynienia z prostym równaniem z jedną niewiadomą. Bardzo fajna zabawa! Starszym dzieciom zafunduj trudniejsze rachunki - mnożenie albo mieszane przez wprowadzenie dodatkowo znaku działania pomiędzy literami w wyrazach.

 Rozwiązanie: U = 5

 

4) Rozsypany wyraz

Wymyśl wyraz, wybierz odpowiednie literki z zestawu Likocków i ułóż w chaotyczny sposób. Zadaniem dziecka jest złożyć wszystkie literki w jeden wyraz.

Jeśli chcesz zwiększyć trudność zadania, poszukaj takich wyrazów, które po przestawieniu liter utworzą zupełnie inne słowo. Zobacz przykład:

Możliwe wyrazy do ułożenia: KRAWAT, KWARTA, WARTKA, TRAWKA

 

5) Odgadnij hasło

Wymyśl hasło - dla małego dziecka może to być jeden wyraz, dla starszego - kilkuwyrazowe hasło jak np. przysłowie, tytuł bajki, imię i nazwisko osoby znanej. Ułóż niepełne hasło z Likocków pozostawiając niektóre miejsca puste (możesz użyć tych klocków, które mają pusta ściankę albo zwyczajnie zostawić miejsce bez klocka, by dziecko je potem samo wypełniło dokładając odpowiedni klocek). Całość ma przypominać zadanie z teleturnieju Koło Fortuny - część literek jest widoczna, część nie. Zadaniem dziecka jest dostawić odpowiednie literki i odgadnąć hasło. Zobacz przykład:



Rozwiązanie: Raz na wozie, raz pod wozem

 

6) Ukryty wyraz

Wybierz wyraz i ułóż je z Likocków, ale nie w linii prostej. Przesuń klocek w górę nad poprzednią literkę, a potem na boki. Niech będzie powyginane w zygzak. Pamiętaj jednak, by kolejne litery na pewno ze sobą sąsiadowały. Teraz dla niepoznaki dołóż całkiem przypadkowe klocki w wolne miejsca tak, aby wyszedł z tego pełny kwadrat. Dziecko, które przez cały czas nie patrzyło, co się dzieje z klockami, ma teraz zadanie: znaleźć ukryty wyraz. W innej wersji tej gry możecie szukać wielu wyrazów, nie tylko jednego ukrytego. Może w planszy przypadkowo ułożonych obok siebie klocków odnajdziecie więcej niż jedno słowo!

Oto przykład:

 

Rozwiązanie: MATURZYSTA (ale też wiele innych słów jest tu ukrytych: TAMA, TAMTA, PRZY itp.)

 

7) Wszystkie wyrazy na literę...

Zamknijcie oczy a Ty wylosuj jeden klocek z zestawu Likocków. Wybierz literę na jednym z boków i... do dzieła. Na tę literę naprzemiennie wymyślacie wyrazy, kto się podda, ten przegrywa. W następnej turze losuje drugi gracz.


 

8) Kto pierwszy, ten lepszy

Rozłóżcie przed sobą kilka bądź kilkanaście Likocków nie przyglądając się literom - ułóżcie je losowo. Następnie jedno z Was wybiera klocek i odwraca o 180 stopni tak, by ukazała się litera, która do tej pory była skierowana do podłoża. Waszym zadaniem jest wypowiedzieć na głos wyraz zaczynający się właśnie na tę literę. Kto zrobi to jako pierwszy ten wygrywa i zabiera klocek do swojej kolekcji. Na końcu gry policzcie zebrane klocki i sprawdźcie, kto wygrał. W zestawie znajdują się również łacińskie litery (x, q, v) oraz takie polskie, na które wyrazy się nie zaczynają (a, e, ó). Jeśli akurat taka Wam się trafi, w ramach umowy obróćcie klocek w dłoni na sąsiednią literkę.


 

9) Poskładaj sylaby

Przygotuj sobie kilka wyrazów. W zależności od wieku dziecka mogą to być dwu- lub trzysylabowe, a nawet dłuższe. Ułóż je z Likocków i od razu rozdziel na sylaby (niech dziecko nie widzi co robisz). Następnie poproś o złożenie wyrazów na nowo. Zadaniem dziecka jest wykorzystać wszystkie dostępne sylaby. Jeśli wybierze sylaby, które utworzą jakieś słowo, ale z pozostałych nie będzie się już dało ułożyć kolejnego słowa, to to nie jest prawidłowe rozwiązanie. Każda sylaba może być użyta tylko raz.

Oto przykład gry z 3-sylabowymi wyrazami:




Rozwiązanie: KONSTRUKTOR, IMPREZA, ZNAJOMA

 

Dobrej zabawy!

Komentarze do wpisu (0)

Bestsellery
Bombka na choinkę z imieniem
Bombka na choinkę z imieniem
14,90 zł 10,43 zł
szt.
Klocki puzzle Zwierzęta
Klocki puzzle Zwierzęta
29,90 zł
szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl